„Bezpieczne pakowanie delikatnych przedmiotów. Specjalizacja w modzie.” - takim szyldem sygnował swój pierwszy salon francuski projektant Louis Vuitton - twórca kufrowego imperium.

Sklep Louis Vuitton - Moskwa (Centrum Handlowe TsUM)

Historia firmy

Jedna z najbardziej cenionych, rozpoznawalnych i najczęściej podrabianych marek na świecie od ponad 160 lat prężnie działa, wciąż zachwycając ludzi na całym świecie. Louis Vuitton zatrudnia obecnie blisko 19 tys. pracowników w ponad 65 krajach, a historia tej marki to doskonała lekcja biznesu, która obrazuje, jak jednoosobowy warsztat może rozwinąć się w światowego lidera rynku dóbr luksusowych.

Jedna z najstarszych marek świata swoją nazwę wywodzi od założyciela firmy - Louisa Vuittona, który w połowie XIX w., jako nastolatek, wyruszył w kierunku Paryża w poszukiwaniu chleba. Swoją karierę Louis rozpoczął, jako osoba odpowiedzialna za pakowanie kufrów arystokracji, w tym cesarzowej Eugenii. W modzie rządziły w tamtych czasach sporych rozmiarów suknie, więc zawód pakowaczy był niezwykle cenioną profesją.  

Kufry podróżne

Wynalezienie i upowszechnienie kolei, które niosło za sobą zmiany w stylu podróżowania, co wskazało młodemu Francuzowi lukę rynkową, którą skutecznie zapełnił autorskimi produktami. Potężne kufry nie nadawały się do przewożenia koleją, co innego  czworokątne walizki z wytrzymałego i wodoodpornego materiału, które Louis Vuitton zaczął sprzedawać w swoim pierwszym, otwartym w 1954 roku w Paryżu sklepie.  To właśnie zaprojektowaną przez Louis Vuittona walizkę uważa się za pierwowzór współczesnego bagażu. Prócz usług związanych z pakowaniem, Louis sprzedawał  podróżne walizy, torby i skrzynie, które szybko zachwyciły nie tylko francuską elitę, ale także zagraniczne wyższe sfery.  

Georges Vuitton

Vuitton prowadził biznes aż do swojej śmierci, w 1892 r. Rodzinny biznes przejął jego syn – Georges, który pozwolił firmie rozwinąć skrzydła. To on otworzył pierwszy zagraniczny sklep Vuittona w Londynie przy Oxford Street, który zapoczątkował olbrzymią popularność marki. Szybko okazało się, że rosnąca rozpoznawalność może mieć również negatywne skutki, co objawiło się w zakrojonym na szeroką skalę podrabianiem produktów marki.

Georges Vuitton stawiając czoła pojawiającym się problemom, postanowił każdy produkt sygnować inicjałami LV. Tak właśnie powstał słynny wzór Monogram Canvas, który stał się najbardziej rozpoznawalny na świecie. Nie przyniosło to jednak zamierzonego efektu i nie powstrzymało fali fałszerstw. Do tej pory Louis Vuitton jest najczęściej podrabianą marką w historii. Zaledwie 1% ze wszystkich dostępnych produktów ze znakiem LV jest oryginalne.    

Monogram Canvas LV - Georges Vuitton
Monogram Canvas LV - Georges Vuitton

Oprócz słynnego logo, Georges opracował wiele innych rozwiązań, które przeszły do historii – między innymi szyfrowy zamek, do dziś zabezpieczający słynne walizki. W 1901 roku w sprzedaży pojawiła się słynna „Steamer Bag”, będąca pierwszą i nadal sprzedawaną miękką torbą tej marki.  

W 1914 Vuitton otworzył na paryskich Polach Elizejskich swój największy sklep na świecie. W tym czasie marka była obecna również w Nowym Jorku, Waszyngtonie, Londynie, Bombaju i Buenos Aires.

100 lecie LV

W 1954 roku, gdy firma obchodziła swoje 100-lecie, słynna już na całym świecie marka wprowadziła do swoich kolekcji wiele nowych modeli oraz nawiązała współpracę z artystami, którzy wnieśli wiele świeżości i innowacyjności. Rok ten mocno kojarzony jest z wprowadzeniem do sprzedaży torby z płótna pokrytego PVC ze wzorem Monogram Canvas, która przez kolejne dekady wyznaczała trendy w świecie mody.

W latach 80-tych firma Louis Vuitton, do której w owym czasie należały już inne luksusowe marki, takie jak Loewe czy Givenchy, zadebiutowała na paryskiej giełdzie.  

Lata 90-te ubiegłego wieku stały dla firmy Louis Vuitton pod znakiem poważnych zmian, które, wychodząc daleko poza słynne torby i walizki,  przekształciły markę w jeden z największych na świecie domów mody. Stało się to za sprawą nowego szefa – Yves Carcelle, który postawił na mocną ekspansję marki w krajach azjatyckich.

Louis Vuitton New Wave Chain Bag MM
Louis Vuitton New Wave Chain Bag MM

Marc Jacobs

Przełomowym okazał się rok 1997, kiedy do rodziny LV dołączył amerykański projektant Marc Jacobs rewolucjonizując firmę z ponad 100 letnią tradycją. Wprowadzenie nowej gamy produktów, w tym butów czy zegarków, zapoczątkowało modę pret-a-porter w domu mody LV. Nawiązanie współpracy z takimi artystami, jak Stephen Sprouse, Takashi Murakami, Richard Prince czy Kanye West okazało się być kolejnym strzałem w dziesiątkę i pozwoliło na odmłodzenie wizerunku marki i nadanie jej nowej energii. Jacobs zmienił całkowicie styl marki i stworzył modę oddającą klasyczny francuski szyk w bardzo nowoczesnej interpretacji.  

Marc Jacobs, który współpracował z marką Louis Vuitton przez 16 lat ogłosił swoje odejście w 2013 roku. Jego ostatni pokaz - kolekcja Wiosna/ Lato 2014 była niezwykle głośno celebrowana, a ogromny zegar wiszący w tle odmierzał czas pożegnania – godzinę 12.  

Louis Vuitton - obecnie

W 2013 roku następcą Jacobsa na stanowisku dyrektora kreatywnego został Francuz Nicolas Ghesquière, który do tej pory współpracował z domem mody Balenciaga.  Jego dotychczasowe futurystyczne projekty sprawiły, że stał się on najlepszym kandydatem, jakiego marka LV mogła sobie zażyczyć.  W 2018 roku dołączył do niego Virgil Abloh, który został dyrektorem kreatywnym kolekcji męskich.

Obecnie Louis Vuitton to  najbardziej luksusowa i najcenniejsza marka na świecie, której wartość wycenia się na prawie 50 miliardów dolarów (2019).  Do dziś marka najlepiej zarabia na wyrobach skórzanych, które w każdej szerokości geograficznej postrzegane są jako symbole statusu.

Co ciekawe, Louis Vuitton wraz z Hermès to jedyne marki, które sprzedają produkty jedynie w swoich własnych salonach, nigdy też nie przeceniając asortymentu! Wiele produktów z katalogu LV do dziś jest ręcznie produkowana we francuskich fabrykach, co dodatkowo dodaje im klasy i niebagatelnego stylu. Czy jest możliwe, by powtórzyć sukces LV? Zawsze można próbować!


Koncern LVMH

W 1987 roku firma połączyła swe siły z producentem markowych alkoholi tworząc największy na świecie koncern dóbr luksusowych Louis Vuitton Moët Hennessy, czyli LVMH. Do grupy LVMH obecnie należy 75 marek z głównych pięciu sektorów rynku luksusowego:

Wina i alkohole

Clos Des Lambrays (1365), Château d'Yquem (1593), Dom Pérignon (1668), Ruinart (1729), Moët & Chandon (1743), Hennessy (1765), Veuve Clicquot (1772), Ardbeg (1815), Château Cheval Blanc (1832), Glenmorangie (1843), Krug (1843), Mercier (1858), Chandon Argentina (1959), Cape Mentelle (1970), Chandon California (1973),  Chandon Brazil (1972), Newton Vineyard (1977), Cloud Bay (1985), Chandon Australia (1986), Belvedere (1993), Terrazas de Los Andes (1996), Bodega Numanthia (1998), Cheval Des Andes (1990), Woodinville (2010), Chandon China (2013), Ao Yun (2013), Chandon India (2014), Clos19 (2017), Volcan De Mi Tierra (2017)

Moda i wyroby skórzane

Loewe (1846), Moynat (1849), Louis Vuitton (1854), Berluti (1985),  Rimowa (1898), Patou (1914), Loro Piana (1924), Fendi (1925), Celine (1945), Christian Dior (1947), Emilio Pucci (1947), Givenchy (1952), Kenzo (1970), Pink Shirtmaker (1984), Marc Jacobs (1984), Nicholas Kirkwood (2004), Fenty (2019)

Perfumy i kosmetyki

Guerlain (1828), Acqua Di Parma (1916), Parfums Christian Dior (1947), Givenchy Parfums (1957), Perfumes Loewe (1972), Benefit Cosmetics (1976), Make Up Forever (1984), Kenzo Parfums (1988), Fresh (1991), KVD Vegan Beauty (2008), Maison Francis Kurkdjian (2009), Marc Jacobs Beauty (2013), Chia Ling (2016), Fenty Beauty by Rihanna (2017)

Zegarki i biżuteria

Chaumet (1780), Tag Heuer (1860), Zenith (1865), BVLGARI (1884), Fred (1936), Hublot (1980)

Sklepy i sieci sklepów

Le Bon Marché Rive Gauche (1852) - dom towarowy, La Grande Epicerie de Paris (1923) - ekskluzywne delikatesy, Starboard Cruise Services (1958) - luksusowe sklepy na statkach wycieczkowych,  DFS (1960) - sklepy na lotniskach, Sephora (1969) - sieć drogerii

Inne sektory

Cova (1817) - kawiarnie, Royal Van Lent (1849) - luksusowe jachty, Jardin D'Acclimatation (1860) - park rozrywki, La Samaritaine (1870) - dom towarowy, Les Echos (1908) - gazeta finansowa, Le Parisien (1944) - gazeta codzienna, Connaissance des Arts (1952) - magazyn kulturalny, Investir (1974) - magazyn biznesowy, Belmond (1976) - usługi hotelarskie i rekreacyjne, Radio Classique (1983) - radio z muzyką klasyczną, Cheval Blanc (2006) - sieć hoteli.

Dyrektorem zarządzającym firmy i właścicielem blisko 47% akcji jest Bernard Arnault - francuski biznesmen, którego majątek wyceniany jest na 72 mld USD (Forbes 2018). LVMH zatrudnia obecnie ponad 63 000 osób na całym świecie, a w 2019 roku odnotowała rekordową sprzedaż na poziomie 53,7 mld euro.


Trendy zakupowe

Kojarzony od zawsze z ekskluzywnymi  torebkami w 1998 roku wprowadził do swojej oferty linie odzieżowe. Francuski dom mody to już nie tylko galanteria skórzana, to także szeroki wybór odzieży, obuwia, biżuterii, perfum oraz cała gama dodatków i akcesoriów.

LV sprzedaje swoje produkty wyłącznie za pośrednictwem niezależnych butików, wynajmując przestrzeń w luksusowych centrach handlowych oraz za pośrednictwem swojego sklepu internetowego.

Torba Zakupowa Louis Vuitton

Które kategorie cieszą się największym zainteresowaniem? Jakich produktów szukają Polacy? Co kupujemy i kiedy? Jakie są ceny?

Zwycięzca mógł być tylko jeden - torebki. Dla połowy Polaków to wciąż one cieszą się największym zainteresowaniem. Z roku na rok zwiększa się udział akcesoriów oraz produktów modowych - butów i odzieży.

Louis Vuitton Trendy Zakupowe
Najczęściej kupowane kategorie produktów LV: 53.5% Torebki, 23.4% Akcesoria, 13.3% Buty, 6.5% Odzież, 2.5% Biżuteria, 0.8% Perfumy

Sezonowość zakupów

Liderem klasyfikacji jest wciąż galanteria skórzana, której szukamy najcześciej w okresie jesienno-zimowym. Wzrost zainteresowania akcesoriami oraz biżuterią zwiększa się w okresie przedświątecznym. Butów najczęściej szukamy w okresie wiosennym.

Louis Vuitton Sezonowość Zakupów

Torebki Louis Vuitton

Jest wiele powodów dla których oryginalne torebki Louis Vuitton są tak drogie. Szyje się je między innymi ze skóry bydlęcej i są one wodoodporne oraz ognioodporne - a więc bardzo trudno je zniszczyć. Dodatkowo każda torebka wykonywana jest ręcznie. Po wyprodukowaniu przechodzi też testy wytrzymałościowe (obciążanie masą 90 kg) oraz wykonywane są próby bombardowania promieniami UV. Które modele są na celowniku kobiet?

Louis Vuitton Torebki
Najpopularniejsze linie torebek LV: 65.5% Neverfull, 23.4% Pochette, 3.3% Speedy, 2.6% Artsy, 2.1% Alma, 2.0% Favorite, 1.1% Keepall

Najbardziej popularna linia torebek to Neverfull - torba typu tote w klasycznym stylu zaprojektowana w 2007 roku. Występująca w 3 rozmiarach PM, MM i GM. Dlaczego "Neverfull"? Zgodnie z nazwą „nigdy nie jest pełna”.

Ceny torebek LV

Torebki Cena MIN Cena MAX
Neverfull 5,300 zł 8,400 zł
Pochette 4,200 zł 8,500 zł
Speedy 4,200 zł 8,500 zł
Artsy 5,100 zł 13,000 zł
Alma 5,300 zł 12,200 zł
Favorite 4,100 zł 7,800 zł
Keepall 5,900 zł 31,100 zł

Akcesoria Louis Vuitton

Wśród standardowych akcesoriów i dodatków modowych, znajdziemy także coś dla właścicieli psów. Zaprojektowana specjalnie dla ich pupili kolekcja smyczy i obroży wykonana ze skóry z charakterystycznym monogramem kosztuje niecałe 2000 zł. Dla najmłodszych dzieci powstała limitowana edycja pluszowych misi o imieniu "DouDou", która ukazała się w liczbie zaledwie 500 egzemplarzy. Wśród akcesoriów nie mogło zabraknąć przyłbicy z monogramem LV - koszt 4000 zł. Które akcesoria cieszą się największym popytem?

Louis Vuitton Akcesoria
Najpopularniejsze akcesoria LV: 34.2% Paski, 24.0% Chusty / Szale, 20.7% Portfele, 9.8% Etui, 4.3% Okulary, 4.1% Czapki, 3.0% Kosmetyczki

Najbardziej popularne wśród akcesoriów LV są paski, które pełnią głównie funkcję dekoracyjną. Odpowiedni pasek do spodni lub spódnicy zawsze doda charakteru każdej stylizacji.

Ceny akcesoriów LV

Akcesoria Cena MIN Cena MAX
Paski 1,600 zł 13,400 zł
Chusty / Szale 1,700 zł 44,400 zł
Portfele 1,500 zł 21,700 zł
Etui 1,500 zł 5,300 zł
Okulary 1,800 zł 3,900 zł
Czapki 1,200 zł 5,700 zł
Kosmetyczki 1,800 zł 2,300 zł

Buty Louis Vuitton

Damskie kolekcje obuwia tworzone są przez Nicolasa Ghesquière. Słynący ze swoich futurystycznych wizji oraz zamiłowania do kina science-fiction często oddaje temu wyraz w swoich projektach. W połączeniu z Virgilem Ablohem, który projektuje linie męskie, a w swych projektach inspiruje się Jordanami - zwycięzca w kategorii obuwie może być tylko jeden. Dlaczego sneakersy zwyciężyły?

Louis Vuitton Buty
Najczęściej kupowane buty LV: 65.9% Sneakersy, 11.7% Botki, 8.9% Trampki, 4.9% Szpilki, 5.2% Klapki, 2.4% Trapery, 1.1% Kozaki

Z całkowitą pewnością za sukcesem popularności sneakersów w tej kategorii produktowej stoi model "LV Archlight". Zakochały się w nim polskie gwiazdy - Anna Lewandowska i Małgorzata Rozenek - Majdan. W mediach często określane jako najbrzydsze sneakersy.

Ceny butów LV

Buty Cena MIN Cena MAX
Sneakersy 3,300 zł 6,300 zł
Botki 3,700 zł 7,500 zł
Trampki 3,000 zł 4,000 zł
Szpilki 2,800 zł 7,500 zł
Klapki 2,500 zł 5,500 zł
Trapery 3,700 zł 7,500 zł
Kozaki 4,800 zł 7,500 zł

Odzież Louis Vuitton

Zarówno Nicolas Ghesquière jak i Virgile Abloh pomiędzy nowoczesne formy przemycają wyjątkowe elementy z dawnych lat, nawiązując często do dalekiej przeszłości i dziedzictwa Vuitton'a. Widać to w kolorystyce i detalach - motywach ręcznie malowanych kwiatów, a także innych akcentach, które nadają ich projektom odzieży unikalny i ekskluzywny wymiar, zachowując jednocześnie tradycję. Jakiego rodzaju odzieży najczęściej szukamy?

Louis Vuitton Odzież
Najbardziej popularna odzież LV: 40.4% Bluzy, 38.7% T-shirty, 6.9% Sukienki, 6.5% Kurtki, 4.0% Koszule, 2.6% Dresy, 1.0% Płaszcze

Najbardziej popularne wśród odbiorców odzieży LV są luksusowe bluzy. Zawsze zapewniają komfort i wygodę noszenia. Idealnie sprawadzają się w miejskich i streetwearowych stylizacjach w parze ze stylowymi sneakersami.

Ceny odzieży LV

Odzież Cena MIN Cena MAX
Bluzy 4,800 zł 12,500 zł
T-shirty 1,800 zł 4,200 zł
Sukienki 4,500 zł 47,500 zł
Kurtki 8,900 zł 38,000 zł
Koszule 6,300 zł 15,000 zł
Dresy 5,500 zł 7,400 zł
Płaszcze 17,000 zł 38,000 zł

Biżuteria Louis Vuitton

Prawdopodobnie, to tutaj znajdziecie najdroższy produkt w całej ofercie LV. Naszyjnik "Dentelle Masterpiece" warty około pół miliona złotych, to wyjątkowy przykład jubilerskiej sztuki. Jest wykonany z 18-karatowego białego złota zdobionego 385 sztukami błyszczących diamentów. Jakie wyroby biżuteryjne interesują internautów?

Louis Vuitton Biżuteria
Najczęściej szukana biżuteria LV: 45.3% Bransoletki, 31.2% Zegarki, 9.9% Naszyjniki, 8.6% Kolczyki, 4.7% Łańcuszki, 0.3% Broszki

Spośród biżuteryjnych ozdób najczęściej szukamy bransoletek, które zawsze stanowią doskonałe dopełnienie każdej stylizacji. Odpowiednio dobrane na pewno dodadzą pewności siebie, a przy tym atrakcyjności.

Ceny biżuterii LV

Biżuteria Cena MIN Cena MAX
Bransoletki 1,800 zł 231,000 zł
Zegarki 10,000 zł 151,000 zł
Naszyjniki 19,000 zł 500,000 zł
Kolczyki 3,900 zł 140,000 zł
Łańcuszki 8,200 zł 185,000 zł
Broszki 2,000 zł 4,800 zł

Perfumy Louis Vuitton

Najstarsza kompozycja zapachowa w kolekcji domu mody datowana jest na rok 1927. W swojej historii marka wypuściła na rynek prawie 30 różnych rodzajów perfum.  Które z nich cieszą się największą popularnością?

Louis Vuitton Biżuteria
Najbardziej popularne perfumy LV: 30.2% Ombre Nomade, 22.6% Rose Des Vents, 15.1% Afternoon Swim, 13.2% Cactus Garden, 11.3% Attrape Reves, 7.5% Sur La Route

Najbardziej popularne perfumy to Ombre Nomade. Orientalno - drzewne perfumy skomponowane w 2018 przez francuskiego perfumiarza Jacques Cavallier-Belletrud, który na codzień pracuje dla LVMH. Zapach został stworzony zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.

Ceny perfum LV

Perfumy Cena
Ombre Nomade 1,300 zł
Rose Des Vents 1,000 zł
Afternoon Swim 1,000 zł
Cactus Garden 1,000 zł
Attrape Reves 1,000 zł
Sur La Route 1,000 zł

Najbardziej popularne produkty LV

Zdecydowanie najcześciej poszukiwane i widywane (w większości przypadków, niestety jako podróbki :( ) na polskich ulicach linie torebek Neverfull. Dostępne w trzech rozmiarach. Neverfull GM - największy rozmiar o wymiarach 39 x 32 x 19 cm, Neverfull MM - rozmiar średni o wymiarach 31 x 28.5 x 17 cm oraz Neverfull PM - rozmiar najmniejszy o wymiarach 29 x 21 x 12 cm. Jeśli chodzi o ceny, to różnica pomiędzy poszczególnymi rozmiarami nie jest duża - około 300zł.  Za największą (GM) zapłacimy 6000 zł, średnią (MM) 5700 zł, a za najmniejszą (PM) 5400 zł.

Najpopularniejsze / Najczęściej wyszukiwane produkty Louis Vuitton w Polsce
Najpopularniejsze / Najczęściej wyszukiwane produkty Louis Vuitton w Polsce

Nasz Manifest - Bądź Autentyczny! Nie kupuj podróbek!

"Według badań przeprowadzonych w 2016 roku przez ARC Rynek i Opinia, aż 84% Polaków w ciągu ostatnich 2 lat zetknęło się z podróbkami, a 48% świadomie je kupiło."  

W brandsoo.pl zawsze będziemy edukować i propagować dokonywanie świadomego wyboru oryginalnych egzemplarzy. Pamiętaj, że autentyczność to podstawowy aspekt dobrego samopoczucia każdego z nas.

Oficjalne strony

Lista oficjalnych odnośników, zaufanych źródeł oraz profili społecznościowych domu mody Louis Vuitton.

Louis Vuitton - Sklep internetowy
Oficjalna strona internetowa oraz sklep online z odzieżą, dodatkami i kosmetykami z najnowszej kolekcji 2020/2021.
Louis Vuitton - Instagram
Oficjalna strona społeczności Instagrama, codzienne zdjęcia i stylizacje dla wielbicieli szyku i stylu Louis Vuitton.
Louis Vuitton - Youtube
Oficjalna strona społeczności Youtube’owej, filmy video z najnowszych pokazów Louis Vuitton Fashion Shows 2020/2021.


Wszelkie materiały (treści, teksty, wykresy, zdjęcia itp.) przedstawione w obrębie domeny: www.brandsoo.pl są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie na mocy „Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych” z dnia 4 lutego 1994 r. (tekst ujednolicony: Dz.U. 2006 nr 90 poz. 631). Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części bez zgody autora jest zabronione. Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem danych skontaktuj się z nami.